Технології, тенденції, інновації – новини індустрії з Каталогом фінтех-компаній 2025
- Webitel
- 4 дні тому
- Читати 4 хв
Оновлено: 22 години тому

З радістю повідомляємо про участь Webitel в Каталозі фінтех-компаній України 2025. Представляючи найбільш численний сегмент ринку "Technology and Infrastructure", тішимось нагоді презентувати експертизу Webitel в автоматизації контакт-центрів, зокрема для фінансових і страхових компаній, банків і МФО.
Фінтех-каталог – щорічне детальне дослідженні галузі, яке поряд з аналітикою та коментарями провідних фінансових та бізнес-експертів є чудовою ілюстрацією фінтех-індустрії і тенденцій її розвитку. Авторами видання є Українська асоціація фінтех та інноваційних компаній, за підтримки Міністерства цифрової трансформації, Національного банку України, Міжнародної фінансової корпорації (IFC), у партнерстві з Державним секретаріатом Швейцарії з економічних питань (SECO) та Фондом ефективного врядування Уряду Великої Британії в Україні (GGF) та Українського фонду стартапів.
Цього року каталог об'єднав 257 компаній у 18 сегментах ринку і проілюстрував ключові тенденції і перспективи розвитку фінтех-галузі. Головним об'єктами дослідження традиційно стали ринок фінансових технологій та український бізнес, який вкотре продемонстрував адаптивність, стійкість до зовнішніх викликів, гнучкість та інноваційність.
Так, відповідно до даних каталогу, 84% компаній фінансуються власним коштом, що свідчить про грамотну організацію і вдале керування підприємствами попри виклики, спричинені війною і негативною фінансовою ситуацією в Україні та світі. Частка присутності компаній на міжнародній арені зберігається на рівні 38%, що ще раз говорить про успішність українських продуктів і глобальні амбіції українських компаній. Примітно, що за минулий рік з'явилося 7 нових компаній у фінтех-секторі, а отже труднощі і виклики не лякають українських підприємців, радше навпаки – мотивують до реалізації нових ідей і проєктів.
Найцікавіші моменти дослідження фінтех-ринку на думку команди Webitel:
18% компаній мають жінок-засновниць;
76% пройшли точку беззбитковості;
Україна посідає 60-е місце в рейтингу найбільш інноваційних країн;
трійку лідерів ринку фінтеху займають галузі технології та інфраструктури (28%), платіжні сервіси та грошові перекази (18%), а також особисте та споживче кредитування (10%);
Новини галузі
Серед найважливіших оновлень галузі варто виділити запуск відкритого банкінгу 1 серпня, що є важливим кроком до прозорості, зручності та системності функціонування української фінансової екосистеми. Наступні зміни, варті вашої уваги – впровадження нормативів DORA (з метою підтримки кібербезпеки та цифрової операційної стійкості фінансових організацій), MiCA (регулювання ринку криптоактивів), PSD2 (регулювання платіжних послуг та постачальників в межах Європейської економічної зони) в рамках адаптації до стандартів ЄС.
Національний Банк України оновив свою Стратегію розвитку з акцентом на забезпечення ефективності в умовах змін, перейшов на нову версію СЕП-4.1 з функціоналом миттєвих переказів, а також запустив технологію SDMX для поширення даних.
Міністерство цифрової трансформації України прийняло ряд важливих ініціатив, серед яких: запуск проєкту “єДозвіл” для отримання ліцензій і дозволів через портал Дія, ухвалення постанови про мультишеринг з метою спрощення документообігу, підписання меморандумів про співпрацю з урядами Польщі та Франції й інші.
Хочемо також відзначити подію, що в майбутньому безумовно вплине на діяльність фінтех-ринку та економіки країни загалом: офіційне оголошення Європейським Союзом про початок вступу України до ЄС. Сподіваємось, заданий вектор розвитку допоможе українському бізнесові знайти свій унікальний шлях росту і своє чільне місце на оновленій бізнес-карті Європи та світу.
Технології та інновації
За даними дослідження, найпопулярнішими технологіями є АРІ (використовує 71% компаній), штучний інтелект (43%), чат-боти (42%) та хмарні сервіси (39%). При цьому, 90% компаній вважають ШІ найперспективнішою технологією для українського ринку у найближчий час. Учасники каталогу, очільники провідних фінансових і державних інституцій та бізнес-асоціацій також підтверджують цю думку.
Як стверджує заступник Голови НБУ Олексій Шабан, “у 2025 році спостерігається ключовий тренд – активне впровадження штучного інтелекту у фінансові послуги. Зокрема, ШІ поступово інтегрується у фінансові процеси, відкриваючи нові можливості для автоматизації та покращення рівня обслуговування клієнтів...”.
Зі свого боку також хочемо відзначити ріст зацікавленості замовників у технологіях штучного інтелекту та чат-ботах для оптимізації й автоматизації роботи контакт-центрів. Компанія Webitel пропонує клієнтам численні сервіси на основі штучного інтелекту, машинного навчання, розпізнавання і синтезу мовлення, що допомагають суттєво пришвидшити опрацювання звернень споживачів, налагодити та автоматизувати омніканальну комунікацію з клієнтами та оптимізувати ресурси контакт-центру:
AI дайлери – автоматизовані програми набору телефонних номерів, що в сотні разів пришвидшують опрацювання клієнтської бази, що дає змогу ефективно виконувати завдання контакт-центру і підтримувати високу продуктивність роботи операторів;
AI AMD – інструмент відсікання автовідповідачів з можливістю успішного виявлення “автовідповідач” / “людина” на рівні 96%, що дозволяє суттєво економити бюджет компанії і спрямовувати на обслуговування операторів лише успішні з'єднання;
чат-боти і чат-платформи – брендовані digital-асистенти, що забезпечують 24/7 омніканальну комунікацію з клієнтами у чаті на сайті та у Viber, Telegram, WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram;
багаторівневі вхідні та вихідні IVR – мультимовні голосові сервіси інформування, що допомагають розповісти про компанію та її послуги, нагадати клієнтам про кредитні платежі, запропонувати нові товари й сервіси та виконати інші завдання контакт-центру без участі або з частковою участю операторів;
STT/TTS – транскрибація дзвінків і повідомлень у текст/голос;
автоматичні оцінювання дзвінків і операторів на основі популярних AI моделей;
вбудовані модулі телефонії і чат-ботів у мобільні додатки замовників, що дозволяють телефонувати і надсилати повідомлення у контакт-центр безпосередньо з інтерфейсу додатку.
Пропонуємо дізнатися більше про можливості Webitel для побудови, оптимізації, автоматизації і розвитку вашого контакт-центру. Запрошуємо до контакту – з радістю відповімо на ваші запитання і підберемо оптимальний функціонал для потреб кол-центру і розвитку вашого бізнесу.
Дякуємо авторам Каталогу за детальну статистику та аналіз ринку, за висвітлення тенденцій і популяризацію галузі, а також за можливість поділитися експертизою Webitel і дізнатися цікаві факти про українське фінтех-підприємництво.
Коментарі